keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Tuotekehitystä tekstiviestillä?

Voiko tuotekehitystä tehdä tekstiviesteillä? Viime vuosina on puhuttu paljon joukkoistamisesta eli crowsourcingista. Itseäni on jäänyt suorastaan harmittamaan yksi markkinointitempaus 2000-luvun alusta. Toteutimme silloin Järvisuomen Portille tekstiviestikilpailun. Olimme kilpailun suhteen epäileväisiä, koska kilpailun ohjeet painettiin suoraan makkarapakkausiin. Kuka makkarapakkauksesta rupeaa lukemaan pientä tekstiä? Paketti puukolla auki ja makkarat grilliin. Yllätykseksemme kilpailu poiki valtavan määrän vastauksia. Vastauksia, joissa vastaajat rehellisesti kertoivat mistä Ukko-Pekasta he pitävät. Osa piti perinteisestä. Toisten suosikki oli juusto. Mitä tekemistä tällä sitten on tuotekehityksen kanssa? Mieti kuinka monesti yrityksesi on saanut näin helposti asiakkaat kertomaan suosikkinsa? Entä jos keskustelu asiakkaiden kanssa vietäisiin pidemmälle? Kysytty tekstiviestillä perinteisestä pitävältä haluavaisitko nautaisemman tai luomuversion? Tai juuston ystäviltä haluavaisivatko he homejuustolla, vuohenjuustolla tai jollain muulla juustolla? Vastauksien perusteella makkarakone jauhamaan koe-erä. Maistatus vastaajilla. Löytyisikö näin uusi suosikki grilliin?

Löytyykö sinulta tuote tai palvelu, jota haluaisit kehittää? Minä haluan testata miten tuotekehitystä tehdään tekstiviesteillä tai muuten mobiilisti. Laita siis tekstiviestiä numeroon 044 5356 692 (saa soittaakin).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti